החשודים בהדבקה בקורונה צפויים לבידוד של שבועיים, אך מחקר חדש עשוי לשנות את התמונה: חוקרים בסינגפור מצאו שחולי קורונה מפסיקים להדביק מוקדם הרבה יותר, גם אם בדיקות הקורונה שלהם עדיין חיוביות. הממצאים פורסמו בכתב העת למחלות זיהומיות בסינגפור.
במחקר, מומחים למחלות זיהומיות בסינגפור דגמו 73 חולי COVID-19 כדי לבדוק למשך כמה זמן הווירוס בגופם שומר על פוטנציאל ההדבקה. הממצאים הראו כי התקופה המידבקת ביותר מתחילה כיומיים לפני תחילת התסמינים, ונמשכת כ-7 עד 10 ימים לאחר תחילתם.
החוקרים מצאו שהמטופלים עלולים להיות חיוביים בבדיקת הקורונה גם לאחר שבועיים, אולם הבדיקות בוחנות שברים של הנגיף שאינם יכולים לגרום למחלה או להפיץ את הנגיף הלאה. "התרבות אקטיבית של הנגיף צונחת לאחר השבוע הראשון", כתבו החוקרים, "לאחר השבוע הראשון למחלה, לא מצאנו וירוסים בעלי יכולת הדבקה".
החוקרים אמרו כי הממצאים עשויים להוביל לשחרור מטופלים מוקדם יותר מבתי החולים, והם אף עשויים לקצר את משך הבידודים ברחבי העולם. אף שכמות הנבדקים במחקר הנוכחי הייתה קטנה יחסית, החוקרים משוכנעים שהממצאים יהיו זהים גם במדגמים גדולים יותר.
2 צפייה בגלריה
 הממצאים החדשים: עשויים לשחרר אנשים מוקדם מבידוד
 הממצאים החדשים: עשויים לשחרר אנשים מוקדם מבידוד
הממצאים החדשים: עשויים לשחרר אנשים מוקדם מבידוד
(צילום: דובר מד"א)
על פי ההנחיות בישראל, מוכנסים לבידוד של שבועיים השבים מחו"ל או אלה שבאו במגע עם חולה קורונה. אם החולה נמצא חיובי לקורונה, מתבצע דיגום שני לאחר 12 ימים אם הנבדק אינו סובל מתסמינים ולאחר 7 ימים אם הנבדק כן סובל מתסמינים. דיגום שלישי מתבצע 3 ימים לאחר מכן.
השינוי בנוהל משרד הבריאות החל לפני כחודש, לאחר שנמצאו חולים שאצלם בוצע דיגום לאחר כשבוע, שהראה כי הם שליליים, אך דיגום חוזר הראה כי הם חיוביים לקורונה. במשרד הבריאות החליטו שלא לקחת סיכון, ולהאריך את תקופת הבידוד עד לדיגום הראשון.
בינתיים, נשמרת היציבות בתחלואה בקורונה בישראל ברמה נמוכה: בימים האחרונים מאובחנים חולי קורונה בודדים בלבד. ירידה חלה גם במספר החולים במצב קשה, כשמספר המונשמים ביממה האחרונה ירד ל-34. מנגד, במדינות רבות חלה עלייה קשה בשיעור חולי הקורונה. מספר מקרי המוות ברחבי העולם מגיע כיום ל- 346,775.
2 צפייה בגלריה
חיטוי בבית אבות בברזיל
חיטוי בבית אבות בברזיל
ברזיל: התפרצות קורונה קשה, 22,746 מקרי תמותה
(צילום: AP)
בראש המדינות הנדבקות נמצאת ארה"ב, שם מתקרב מספר הנפטרים ל-100 אלף. ברזיל חווה התפרצות קשה ביותר, עם 365,213 נדבקים ו- 22,746 מקרי תמותה. שיעור תחלואה ותמותה גבוה גם ברוסיה, ספרד, בריטניה, איטליה, צרפת, גרמניה, טורקיה, הודו, איראן ופרו.